שייקים בקלי קלות - טיפים, מתכונים ושילובים

מוגש באהבה גדולה – פרימיום פירות קפואים איכותיים, קיבוץ חפץ חיים

שייק פירות הוא אחד מהדרכים הבריאותיות והכייפיות לפתוח את היום.

פירות קפואים /טריים שטוחנים בבלנדר למשקה צונן, מרענן וקליל, מלא בבריאות ואנרגיה. שייק הוא באמת אחד הדברים הכי קלים בעולם להכין ולמרות זאת, יש כמה עקרונות שחשוב להקפיד עליהם, כדי שיצא משקה מושלם פעם אחר פעם.

אילו פירות לשים?

בגדול? כל פרי טרי או מוקפא, מתאים לשייק. מומלץ להכין שייקים עם מעט מרכיבים, ככה ניתן להרגיש את הטעם של הפירות ששמתם.

בלי לבזבז זמן

את השייקים חשוב לשתות כמה שיותר קרוב למועד ההכנה. ככל שעובר זמן, הערכים התזונתיים של הפירות נשחקים, בגלל החשיפה לחמצן. אז כדי ליהנות ממקסימום ערכים תזונתיים, תשתו מיד כשהשייק מוכן!

תפרגנו בשומן

לספיגה מיטבית של הערכים התזונתיים, חשוב להוסיף אלמנט שומני לשייק: טחינה / שקדים / אגוזים / אגוזי קשיו / יוגורט 3% / אבוקדו (כן,כן אבוקדו הוא אנמי והופך את מרקם השייק למעניין) משקאות בריאות על בסיס סויה, שיבולת שועל, משקה קוקוס יעשירו מאוד את השייק.

הפכו את השייק למשקה בריאות, שגם ילדים אוהבים!

ילדים אוהבים מאוד שייקים, זה מתוק, קר ומרענן. מהר מאוד הם יעזבו את הגלידות והארטיקים ויבקשו מכם שייק. ניתן להכניס לשייק דברים בריאים יותר והם לא יבחינו, כי זה נבלע בתוך המשקע הקר והמתוק.

זרעי צ׳יה, שקדיה, משקאות בריאות לא יפגמו בטעם של השייק. אל תמתיקו עם סוכר מלאכותי, הוסיפו תמרים / סילאן טבעי, סטביה, אגבה – זה הרבה יותר בריא. הוסיפו נענע, אין לכם מושג כמה זה משדרג ומקפיץ את הטעם, מומלץ להוסיף כמה עלים של נענע לכל שייק בכייף.

באיזה בלנדר להשתמש?

הכלי שעושה את העבודה הכי טובה, הוא כמובן בלנדר שולחני, רגיל, שיודע לגרוס קרח. חשוב לשטוף את הבלנדר מיד אחרי שמזגתם את השייק, כדי שהפרי לא יתייבש כי לאחר מכן לנקות אותו, יהיה כרוך במאמץ רב!

שאריות שייק:

השאריות יכולות להפוך לארטיק שילדים ומבוגרים מאוד אוהבים. הצטיידו מראש בתבניות ארטיק מסיליקון (ניתן לרכוש ב״מקסטוק״ ״איקאה״ וחנויות נוספות)

מתכונים

שייק אדום

על בסיס מים (6 מנות, קנקנן משפחתי)

מצרכים:

1 וחצי כוס תות, 1 כוס אננס, 1 כוס בננה, 4 תמרים, 1 כוס קרח (לא חובה), 2 כוסות מים קרים

שייק צהוב

על בסיס מים (6מנות, קנקנן משפחתי)

מצרכים:

1 כוס מנגו, 1 כוס אננס, חצי כוס בננה, 4 תמרים, 1 קוביית פסיפלורה, 1 כוס קרח (לא חובה), 2 כוסות מיץ תפוזים טבעי / רגיל / מיץ מנגו, לשדרוג:כמה עלי נענע

שייק צהוב - חלבי

על בסיס מים (6 מנות, קנקנן משפחתי)

מצרכים:

1 כוס מנגו, 1 כוס אננס, חצי כוס בננה, 4 תמרים, 1 קוביית פסיפלורה, 1 גביע יוגורט דנונה, 2 כוסות מיץ תפוזים טבעי / רגיל / מיץ מנגו, 1 כוס מים קרים, לשדרוג: כמה עלי נענע.

מתכון לקערת אסאי – מנה אחת

האסאי נחשב לפרי הכי בריא, מקורו בברזיל וטעמו אנמי. אסאי הוא מקור מצויין לויטמינים A,B1,B2,B3,C,E. האסאי מכיל את המינרלים ברזל וסידן.

האסאי הוא מקור לנוגדי חמצון המסייעים לנטרול רידקלים חופשיים המאיצים תהליכי הזדקנות ורגישות למחלות.

מרכיבים: שקית אסאי (100 גרם) כוס מיקס פירות יער קפואים, 1/4 כוס מיץ תפוזים טבעי / חלב קוקוס / חלב אורז בתוספת שקדים, בננה קפואה, תמרים קפואים.

הכנה: טוחנים את כל החומרים בבלנדר / נינג׳ה עד למרקם חלק, מוזגים לכוס או קערה ומקשטים בתוספות אהובות ובריאות כמו גרנולה גוג׳י ברי, פולי קקאו גרוסים, קוקוס טחון, שקדים, זרעי צ׳יה ומניחים מעל פירות טריים.

שילובים מומלצים

1.תות, בננה, תמר – על בסיס חלב / תפוזים.

2.מנגו,בננה, מלון, דבש, מעט קינמון – על בסיס חלב / תפוזים / מים.

3.בננה, תות, מנגו, פירות יער, סילאן – על בסיס תפוזים / מים.

4. קיווי, מלון, מנגו, אננס – על בסיס מנגו / תפוזים /מים.

5.מנגו, בננה, אננס, פסיפלורה – על בסיס מנגו / תפוזים.

6.פירות יער, תות, פטל אדום – על בסיס יוגורט / תפוזים.

7.תות, בננה, מנגו, פקאן סיני – על בסיס יוגורט.

8.אננס, מנגו, פסיפלורה – על בסיס יוגורט.

9.אננס, מנגו – על בסיס תפוזים.